Rumiště 3+kk.jpg

Prodej nemovitosti

Prodej domu či bytu vyžaduje čas, znalosti a odbornost při vyjednávání. Jako vysoce profesionální a zkušený realitní makléř se sídlem v Brně s vámi projdu celým procesem prodeje, od prvních kroků až po uzavření obchodu – a dále. Zanechte mi vaše kontaktní údaje a začněte prodávat svou nemovitost.

Děkuji za odeslání!

 

Co dělám jinak?

5 protikladů, které mě odlišují od drtivé většiny realitních makléřů

1) Postoj k prodeji: Oběť trhu vs. Tvorba hodnot

Průměrný realitní makléř přistupuje k prodeji s otázkou: "Za kolik mohu prodat tento dům?" Profesionál se ptá: "Co všechno musím udělat pro to, abych na dnešním trhu prodal tuto nemovitost za nejlepší možnou cenu?" V první otázce se skrývá pasivní postoj závislý na okolnostech, zatímco v druhé je proaktivní přístup a ochota vytvářet správné prodejní prostředí.


2) Zaměřuji se na prodej, ne na nábor nemovitostí

Někteří makléři pouze plní svá portfolia nemovitostmi (často předraženými), a dále již nevyvíjí žádnou aktivitu. Dělají to buď proto, aby dosáhli na fixní platy od svých zaměstnavatelů za splněné kvóty, nebo aby se s jejich nabídkami mohli "chlubit" dalším prodávajícím, a nabírat tak další nemovitosti. Každý, kdo někdy vedl tým obchodníků, by měl vědět, jak správně využívat fixní ohodnocování. Ze zkušenosti vím, že špatné nastavení provizí, může mít za následek nekvalitní práci nebo i snížení výkonnosti obchodníka. Ano - na průběh prodeje Vaší nemovitosti má vliv i "vnitřní politika" realitní kanceláře. Já pokud neprodám, nedostanu nic. Z podepsané smlouvy se nenajím ani nedostanu další doporučení. Motivací pro mne tedy není fixní plat a široké portfolio, ale realizovaný prodej, úspěšný převod a spokojený klient.

3) Neptám se "Ano nebo ne?", ale "Za kolik?" 

Pokud potenciální kupec, který byl na prohlídce nemovitosti nakonec neprojeví zájem. Pouhé "Ne" mi nestačí. Snažím se zjistit důvody nezájmu a podat zpětnou vazbu prodávajícímu. A podle toho i dále pracovat s nabídkou.

4) Raději fér pravidla hry, než "neprůstřelná" smlouva

Smlouva o zprostředkování má obsahovat to, na čem se strany dohodnou (a případně odstavce, u kterých to ukládá zákon), nic víc, nic méně. Nehraji na nesmyslné pokuty a právní kličky. Smlouva je stvrzením oboustranné dohody, a zároveň slouží jako podklad k tomu, aby obě strany tuto dohodu braly vážně. Pokud by existovalo desatero pro obchodníky, stálo by v něm mimo jiné i "Nezneužiješ důvěry klienta svého!"

5) Spolupráce vs. odmítání konkurence 

Realitní makléř by neměl odmítat spolupráci s konkurenčními realitními makléři, kteří jej kontaktují s vlastním zájemcem, kterého chtějí přivést na prohlídku. V takových obchodech si makléři rozdělují provizi napůl. Někteří makléři jsou ale chamtiví, nechtějí se dělit o provizi, a na prohlídku takového zájemce ani nepozvou. U mě se Vám to nestane. Výsledek a spokojenost prodávajícího je mi přednější, než vlastní momentální zisk.